Disse vilkår og betingelser gælder for forbrugeres køb af varer på www.kystfisken.dk. Siden ejes og drives af:

Kystfisken ApS
CVR-nr. 42065064
Svenstrup Bane Alle 3
9230 Svenstrup J (Kun til post)
Tlf. 70 60 57 79
info@kystfisken.dk

Bestilling

Alle bestillinger på kystfisken.dk skal ske som følger:

  1. Vælg varer og antal, som du ønsker og tilføj dem i indkøbskurven
  2. Fra indkøbskurven på sidens højre side kan du følge din bestilling og vælge "gå til kassen"
  3. I kassen indtastet dine personlige oplysninger samt valg af levering- og betalingsmetode
  4. Bekræft at alle oplysninger er korrekte, acceptér vores handelsbetingelser og godkend ordren ved at betale

Din bestilling er gennemført, når din betaling er godkendt, og din skærm viser en kvittering. Du er herefter bundet af din ordre (se dog punktet "fortrydelsesret"). Umiddelbart efter modtager du en ordrebekræftelse på mail. 

Betaling

Betaling kan ske ved brug af følgende betalingsmidler: VISA/Dankort, MasterCard, Visa Electron og MobilePay.

Beløbet trækkes, når varen afsendes. Vi opkræver ingen kortgebyr.

Shopify og NETS sørger for, at alle oplysninger behandles krypteret, så hverken kystfisken.dk eller andre kan få adgang til dine kortoplysninger.

Levering

Vi tilbyder at levere varer til visse områder i Danmark. Se opdateret liste over leveringsområder ved at klikke her.  

Varerne leveres samme dag som bestilling ved bestilling inden inden kl. 11.00. Leveringen sker med HomeRunner og vil ske mellem 14.30 og 17.30 på dagen. Du betaler kun 49 kr. for levering. Vi giver dig gratis fragt ved køb for over 599 kr.

Du modtager en SMS ca. 30 min. inden levering. Det er ikke et krav, at du er hjemme ved modtagelse. Er du ikke hjemme stilles pakken ved hoveddøren, og du kan inden levering give instrukser herom. Det er forud for levering muligt at angive særlige instrukser til chaufføren såsom kode til opgang/port. 

Bemærk, der leveres ikke til pakkeboks eller ikke brofaste øer. 

Fortrydelsesret

Kystfisken.dk yder fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven som følger:

  • For levnedsmidler er der INGEN fortrydelsesret
  • For alle andre varer end levnedsmidler er der 14 dages fortrydelsesret
  • Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du får varerne i fysisk besiddelse

Du kan fortryde dit køb uden begrundelse inden for 14 dage. Har du købt flere varer i en ordre, kan du vælge at fortryde købet af nogle eller alle varer. 

Hvis du har bestilt flere varer i en ordre, og vi ikke kan levere varerne samtidig, løber fortrydelsesfristen fra, du får den sidste vare i fysisk besiddelse. 

Sådan fortryder du

Du fortryder ved at give os klar besked om, at du fortryder. Dette sker f.eks. ved at sende en mail til info@kystfisken.dk.

Du kan ikke fortryde ved at nægte at modtage varen eller ved at undlade at hente den uden samtidig at give besked om, at du fortryder.

Du kan benytte lovens standardfortrydelsesformular, som findes på linket her, men det er ikke obligatorisk.

Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om, at du fortryder købet, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

Returnering af varen og returomkostninger

Hvis du har fortrudt købet af en vare, skal du sende eller aflevere varen til Kystfisken uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Fristen er overholdt, hvis du returnerer varerne inden udløbet af de 14 dage.

Varer kan ikke sendes pr. efterkrav eller uden omdeling.

Du skal selv betale for returnering af varen.

Tilbagebetaling af pengene ved fortrydelse

Når du fortryder, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder eventuelle leveringsomkostninger. Det gælder dog ikke ekstra omkostninger, når du har valgt en leveringsform, der er dyrere end den billigste form for levering, som vi tilbyder.

Hvis du har købt flere varer i en ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Vi tilbagebetaler beløbet uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget din meddelelse om fortrydelse. Vi kan dog tilbageholde beløbet, indtil vi har modtaget varerne retur, eller til du har fremsendt dokumentation for, at varerne er returneret.

Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Under alle omstændigheder pålægges du ingen former for gebyrer som følge af tilbagebetalingen.

 

Reklamation – hvis der er noget galt med varen

Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på varer i kategorien levnedsmidler i forbindelse med din ordre eller levering, bedes du hurtigst muligt og senest 2 dage fra modtagelse af dine varer kontakte vores kundeservice, via mail eller per telefon, så vi kan rette fejlen.

Ved køb af varer udenfor kategorien levnedsmidler finder købelovens regler anvendelse. Du har 2 års reklamationsret, hvis varen har en mangel. En mangel er fx en fabrikations- eller materialefejl, eller en forkert oplysning om varen. Derimod er almindelig slitage, eller skader du selv har påført varen, ikke en mangel.

Hvis varen har en mangel, og du reklamerer rettidigt, har du ret til i første omgang at få varen repareret eller ombyttet. Hvis det ikke kan ske, eller det ikke sker inden rimelig tid, kan du efter omstændighederne få pengene tilbage eller afslag i prisen.

Opdager du en mangel, skal du reklamere til os inden rimelig tid. Vi anbefaler, at du klager hurtigst muligt, navnlig hvis der er tale om transportskader. Reklamerer du inden 2 måneder efter, at manglen er opdaget, er det dog altid inden for rimelig tid. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine rimelige og nødvendige fragtomkostninger. Gem derfor din kvittering.

Vil du klage til os over en mangel, beder vi dig så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er. Kan vi ikke blive enige om, hvad du har krav på, har du følgende klagemuligheder: En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes hus: https://kpo.naevneneshus.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse: info@kystfisken.dk.

Kundeservice

Vores kundeservice kan kontaktes på følgende måder:

Telefon: 70 60 57 79
Mail: info@kystfisken.dk

Persondata

Når du bestiller hos os har vi brug for at behandle dine personoplysninger for at kunne levere dine varer og informere dig om din ordre. Du kan læse mere om behandling af personoplysninger i vores persondatapolitik.